A divatház története Olaszországban kezdődött, a piemonti Alpok lábainál, ott, ahonnan a Zegna család származik; a felmenők sora azóta is arról a helyről meríti életerejét, bármerre vetődnek a nagyvilágban. Négy generáció tettvágya nyomán a hajdani kis posztómalom a világ vezető férfi luxusszabászatává nőtte ki magát. Sikerük a folyamatosan újító ipari eljárások és a kézműves hagyományok művészi igényű ötvözésének és a ruhákhoz tökéletesen illő bőráruk, cipők és más kiegészítők használatának köszönhető. Közel száz éve a Zegna név a minőség szinonimája: a finoman kidolgozott részletek, a kelmék és színek tekintetében mindig a legmagasabb nívóra törekszik, így stílusa egyértelműen azonosítja a márkát. Az idők során a mesterségbeli tudás és a nemes anyagok szakavatott kezelése egyedi alkotásokban öltött testet, melyek elegánsak és kreatívak, olaszosak és férfiasak, eredetiek és kényelmesek. A Zegna klasszikus és modern gyökerei egy vérbeli itáliai család hagyományaiból táplálkoznak. Ermenegildo Zegna mindössze húszéves volt, mikor átvette édesapja textilvállalkozását az észak-olaszországi Trivero falujában. 1910-ben három szövőszékkel kezdte pályafutását, majd megépíttette a lanificót, azt a gyapjúmalmot, mely töretlenül viseli az alapító nevét napjainkban is. Akkoriban Anglia és Skócia uralta a textilpiacot, de a fiatal vállalkozó fokozatosan átvette a vezető szerepet. Kifogástalan minőségű alapanyagai, modern gépei, korszerű technológiái és egyedi designjai rövid időn belül saját malmára hajtották a vizet, így 1938-ra már több mint negyven országba áramoltak a Zegna felirattal díszített "úri" ruhák. A férfiak nagy örömére és elégedettségére ma már az egész földkerekséget végighálózza a kis olasz gyapjúszál, és viselőit az öltözködés kimagasló és páratlan élményével ajándékozza meg. 1960-ig tiszta textíliát állítottak elő és exportálták, majd ebben az évben kezdték el a férfiruházat tervezését és gyártását. Ezzel a Zegna márka, mely akkorra már a legkiválóbb szövetet jelentette, még magasabb szintre emelkedett. S milyen igazuk volt, hiszen ha már megszőtték gyönyörű anyagaikat, miért ne formálhatták volna rá hús-vér emberekre, hogy azok magukra ölthessék a hamisítatlan itáliai vonalvezetésű öltönyöket, ingeket, cipőket és egyéb kiegészítőket?!
Ermenegildo fiaival, Aldóval és Angelóval együtt belefogott a méretre készített öltönyök gyártásába.
Ermenegildo Zegna mindössze húszéves volt, mikor átvette édesapja textilvállalkozását az észak-olaszországi Trivero falujában. 1910-ben három szövőszékkel kezdte pályafutását, majd megépíttette a lanificót, azt a gyapjúmalmot, mely töretlenül viseli az alapító nevét napjainkban is. Akkoriban Anglia és Skócia uralta a textilpiacot, de a fiatal vállalkozó fokozatosan átvette a vezető szerepet. Kifogástalan minőségű alapanyagai, modern gépei, korszerű technológiái és egyedi designjai rövid időn belül saját malmára hajtották a vizet, így 1938-ra már több mint negyven országba áramoltak a Zegna felirattal díszített "úri" ruhák. A férfiak nagy örömére és elégedettségére ma már az egész földkerekséget végighálózza a kis olasz gyapjúszál, és viselőit az öltözködés kimagasló és páratlan élményével ajándékozza meg. 1960-ig tiszta textíliát állítottak elő és exportálták, majd ebben az évben kezdték el a férfiruházat tervezését és gyártását. Ezzel a Zegna márka, mely akkorra már a legkiválóbb szövetet jelentette, még magasabb szintre emelkedett. S milyen igazuk volt, hiszen ha már megszőtték gyönyörű anyagaikat, miért ne formálhatták volna rá hús-vér emberekre, hogy azok magukra ölthessék a hamisítatlan itáliai vonalvezetésű öltönyöket, ingeket, cipőket és egyéb kiegészítőket?! Ermenegildo fiaival, Aldóval és Angelóval együtt belefogott a méretre készített öltönyök gyártásába.
Jelenleg az unokák, Ermenegildo és Paolo Zegna szövik tovább nagyapjuk álmát, azt az álmot, mely a férfiakat méltósággal, nemességgel és tekintéllyel burkolja be. Zegna-öltönyt viselni több mint egy ruhadarab felvétele: mintha ezáltal ősi értékeket magukban hordozó atmoszférát is magunkévá tennénk. Olyan értékek auráját, melyet egy század eleji család örökített át fiúról fiúra, a mívesség és szorgalom tradícióját.
Természetesen ők se maradtak adósok azzal, hogy illatba foglalják életérzésüket, ezzel is szimbolizálva ruháik stílusát. Az Essenza Di Zegna kompozíciója olyan üvegbe van beletöltve, melynek kivitelezése is egy külön műremek. A csiszolt fémben található ellipszis alakú monolitba gravírozták bele a parfüm nevét.
A dobozon visszatér a fémtest szürke-bézs árnyalata, mely hűen tükrözi azt a férfias színvilágot, mely kreációikban is dominál. A vetiver, a bergamott, a szicíliai mandarin és a calabriai bergamott jellegzetes aromái azonnal elrepítenek minket a napsütötte délolasz tájakra, hogy ott megérthessük a Zegna család szívét, mely élénken lüktet a provence-i pisztácia, a kardamon és a korzikai mirtusz elegyében. A pézsma, a borostyánkő, a kasmír és a vetiver együttes hatása gyengéden körülveszi a szívillatot, és szinte halljuk, ahogy az "édes élet"-ben finoman kopognak az olasz férficipők sietős talpai, s szinte magunk előtt látjuk a jól öltözött és ápolt férfiakat, akik - természetesen Zegna-viseletben - éppen politizálnak egy café latte mellett, vagy nagy gesztikulálással beszélik meg a jövő nagy üzletét, vagy csak egyszerűen sétálgatnak társukkal a lemenő nap fényében a jól kiépített tengerparton. A Z Zegna illatvilága méltó esszenciája és folytatása az első férfiparfümnek. Összetevőiben a szicíliai ber-gamott, az új-guineai áfonya, a mirabell szilva, a ribizli, az irisz, a szegfűszeg, a fehérbors, a kasmírfa, a pacsuli és a tölgymoha meleg, fűszeres jegyei dominálnak. Mindkét illathoz elkészítették a hozzájuk illő kiegészítőket after shave, tusfürdő, hajsampon és szappan formájában.
|