Parfümkereskedés: parfümök és parfümmárkák nagy választékban. A parfüm webáruházunkban a parfümgyártókról további információkat tudhat meg a parfümökről.
Törzsvásárlóinkat nagy becsben tartjuk, ezért kedvezőbb árakat és
különleges szolgáltatásokat biztosítunk számukra.
A kedvezőbb árak megjelenítéséhez lépj be a megújult törzsvásárlói profilodba
vagy kérj telefonos segítséget.
A belépéshez korábbi - vásárlásodnál használt - email címedre elküldtük új törzsvásárlói jelszavad december 30. és január 1. között.
Ezzel belépve az új törzsvásárlói felületre a kedvezményes áraidat fogod látni.
A Gucci Envy Me egy varázslatosan vonzó és titokzatos női illat, melyet 2004-ben alkotott meg a Gucci divatház. Ellenállhatatlan, leginkább a pünkösdi rózsa, piros bors, és vizi jázmin illatjegyei miatt. A parfüm magával ragadó illatát, a gránátalma, a lychee, a rózsaszín pézsma, a fehér tea jegyek keveréke jellemzi. Az Envy Me alapillatát a szantálfa, a pézsma és a tikfa alkotja.
A Paco Rabanne 1 million férfi parfüm friss és érzéki illata az arany csábításával varázsolja el az őt választót. Összetevőkben gazdag és kihívó illat. Mely legfőbb összetevői a menta, a narancs, a szegfűszeg, a bőr, a pacsuli.
Fantáziát megmozgató, szexis illat, a határtalan függetlenségre törekvő nők számára. Illatjegyei: gránát, datolya gyümölcs, lótusz virág, fekete orchidea, champaca virága, fekete ibolya, mahagóni fa, pézsma.
Bvlgari, a görög dinasztia, 1879-től napjainkig hosszú utat járt be kreációival, melyek több mint száz éve változatlan szenvedéllyel és csúcsminőséggel felelnek meg a változó piaci igényeknek. Egy kis faluból, Epirusból indult ki a világméretűvé vált Bvlgari-birodalom, mely óráival, ékszereivel, ezüst- és ajándéktárgyaival, illataival, bőr-, selyem- és szemüveg-kollekcióival, valamint luxusszállodáival az egyik legértékesebb ékkővé vált a divat világában. Az alapító, Sotirio Bvlgari 1857-ben született.
Az érzéki nő tervezője. Versace a divat segítségével átformálta a közönség véleményét a magamutogatásról, érzékiségről és ízlésről, és hitt abban, hogy a divat és a művészet találkozhat egymással.
A fiatal tervező San Sebastianban született, gyerekkorát Spanyolországban töltötte. Később Franciaországba kellett költöznie családjával. Élete alakulását nagyban befolyásolták gyerekkori élményei. Sokáig Courreges, Cardin, Balenciaga, és Givenchy bátorította és ők vették meg vázlatait. Később már önállóan bemutathatta az első illatát, Paco Rabanne néven. Ezt követte a XS Pour Elle. Két évvel később pedig megjelent a Paco Energye.
A márka több mint 20 évvel ezelőtt született, ma egy jól működő nemzetközi tervvállalat. A márka azonnal vezető lett abban, hogy stílusokat, szöveteket, gyártó módszereket és minőségellenőrzést fejlesztett miközben biztosított egy kiemelkedő minőségi terméket.
Az évek folyamán változatossá tette tevékenységét. A márkát sok országba terjesztették el, különösen a Távol-Keletre és az Egyesült Államokra koncentrálva.
A Givenchy része lett a francia luxuscsoportnak, és olyanokkal említették egy napon mint Louis Vuitton, Christian Diort, Lacroix és Céline.
Parfüm hírek a nagyvilágból
Miért más az új, ám már megszokott parfümöm illata?
Ha az elmúlt években vásároltál már a megszokott parfümödből új üvegcsével, és meglepett, hogy miért másabb az illata, akkor ezzel nem vagy egyedül. Több oka is lehet annak, hogy ugyan annak a parfümnek másabb az illata: például a megszokott kedvenc parfüm változatát a gyártó beszüntette, vagy az is lehet, hogy újraalkotta (reformulálta).
A reformuláció a parfümipar egyik legjobban őrzött titka. A legtöbb parfüm, amely már egy ideje forgalomban van (még az olyan klasszikus is, mint például a Chanel No. 5), körülbelül évtizedenként újratervezésre kerül. Ekkor bár elvileg ugyanarról az illatról van szó, a gyakorlatban mégsem az. Az újratervezés során belekerülhetnek új illatalapanyagok, és/vagy változhatnak az arányok.
Aki a megszokott parfüm illatához ragaszkodik, azok számára nagy csapás, amikor kedvenc illataikat megszüntetik, vagy újraforgalmazzák. 2005. óta sajnos ezzel szembe kell néznünk, hiszen az EU egyre több parfüm alapanyagról állapítja meg, hogy allergizáló, vagy akár egészségre ártalmas lehet.
2022. márciusában például az EU betiltotta a Lilial nevű szintetikus aromás aldehidet, amelynek illata erősen emlékeztet a gyöngyvirágra vagy ciklámenre.
Ennek hatása például, hogy 2021. márciusa óta az összes Versace és Moschino illat új összetevőt kapott a Lilial helyett, valamint az alábbi parfümök összetétele is megváltozott: Thierry Mugler AMen, Thierry Mugler Alien, Lancome Hypnose és Hypnose Homme, Armani Code, Acqua di Gio, Givenchy Organza, Ange ou Demon és Amarige, Dior Fahrenheit.
Összességében elmondható, hogy a 20. század nagy parfümjeinek odorja ma már egyáltalán nem tetten érhető, de nem is számíthatunk rá, hiszen sem ámbra, sem cibet, sem pézsma eredeti állapotában már nem alkalmazható, így az újrakiadásokban ezek szintetikus változata szerepel.
Más ország, más illat? Bizony-bizony, az is előfordulhat, hogy ugyanazokat a parfümöket a világ különböző pontjain picit más alapanyagokból keverik ki. Ha tehát legutóbb Dubajban vagy Sanghajban vásároltad a parfümödet, az európai változat valószínűleg nem teljesen ugyanaz az az illat, még ha minimális is az eltérés. Ennek oka, hogy gyakran a parfümgyártás helyszíne, az alapanyagok forrása is változhat.
Tehát ha a régóta használt, kedvenc parfümünk illata kis mértékben változik, vagy tartóssága már nem teljesen olyan, mint a 2000-es évek előtt, nem feltétlenül kell arra gyanakodni, hogy hamis, vagy romlott a termék.
Azonban, a fentebbiek okán itt az ideje, hogy az új parfüm kreációk között válogass.
At illatok személyiségünket tükrözik. A parfümök minden bőrtípuson és felületen más - és más illatot kölcsönöznek a viselőjének. Ennek kémiai magyarázata van, de érdekes dolog ugyanakkor. Az illatanygak összekeveredik az azt viselő testszagával és illatával. Ezért igaz az, hogy elég egy kismennyiségű parfümöt tennünk a kezünkre vékonyan, ahhoz hogy elérjük a kívánt hatást. Csuklónkon pedig vékony a bőrfelület, így egyből azt is megtapasztalhatjuk, hogy irritálja-e bőrünket az adott parfüm koncentrációja vagy pedig nem illetve arról is egyből meggyőződhetün, hogy kellemes illatú-e vagy sem. Ezért fontos, hogy ne csak az üveget vagy az illat mintájú lapocskát szagoljuk meg a vásárlásnál. Érdemes kitapasztalnunk ízlésünket. Ha ez sikerült és be tudjuk magunkat sorolni kategória szerint, akkor sokkal könnyebben megtalálhatjuk a számunkra legmegfelelőbb parfümöt. Fontos, hogy 3-4 minta után már ne próbálkozzunk, jöjjünk vissza inkább másnap, mert ha keverednek az illatok akkor később rosszul járhatunk.
Parfüm: hová? mit? mikor?
Lássuk, hol érvényesül a legjobban a prafüm, és jó helye van-e a fürdőszobában!
Hová permetezzük a parfümöt?
Hölgyek a fül tövébe (a fül mögötti rész zsíros lehet), a csukló belső felére. A könyök és térdhajlatba permetezett parfümmel találunk leginkább célba, hiszen az illat felfelé száll. Férfiak használják nyakon és kézfejen. Permetezés után ne kenjük, dörzsöljük el, mert roncsolódnak az illatmolekulák, összetörik az illat. Parfümöt permetezhetünk a hajunkra is - hatása frissen mosott hajon 24 órán át is megmarad -, sőt, cseppenthetünk belőle fehérneműink kézi mosásakor a mosóvízbe. Ha lakásunkban is szeretnénk érezni kedvenc illatunkat, permetezhetünk belőle a villanykörtére vagy a bútorkárpitra is. Mindezt persze már kellő óvatossággal tegyük.
A nők általában a fürdőszobában tartják parfümjeiket, ugye ott jó helyen van?
A fürdőszoba levegője nedves, párás, ami nem tesz jót a bontott üvegcséknek. Ha lehet inkább szobában, sőt, inkább szekrényben, sötét, hűvös helyen tartsuk. Így használhatók nagyjából három-négy évig. A felbontatlan üveg optimális tárolással természetesen sokkal tovább eltartható.
Létezik-e erotizáló parfüm?
Bizony létezik. Általában azoknak tulajdonítunk erotizáló erőt, amelyek pézsmás, ámbrás illatokat rejtenek. A pézsmás összetevő egy ázsiai szarvasféle nemi mirigyének váladéka, illatának a párzási időszakban van nagy szerepe. Az ámra az ámbráscet megkövesedett béltartalma, mely a tenger vizén lebeg, úgy halásszák le. Az ámbra ősi összetevő, az illatok bázisa, a parümöket ez teszi igazán tartóssá.
Ugyanakkor persze egy vonzó személy kellemes illata erotikus hatású, függetlenül attól, milyen parfümöt is használ. Általában a nehéz, meleg parfümök ébresztenek vágyat, keltik a közelség, az intimitás, a vágy érzését.
Hogyan állapíthatjuk meg, hogy egy parfüm megromlott?
Ha látványosan elszíneződött vagy besűrűsödött, ha kupakjánál elgyantásodott, és kinyitáskor savanykás szag érződik, a parfüm már nem kifogástalan.
Miért nem érezzük egy idő után saját parfümünket?
Nos, az orr hamar elfárad. Azért vigyázat! Ha mi nem is, környezetünk azért érzi az illatot!
Léteznek szabályok arra, hogy mikor milyen parfümöt használjunk?
Egy parfümnek soha nem szabad a környezetet uralnia. A kevesebb és finomabb mindig illőbb. Minél hivatalosabb az alkalom vagy a környezet, annál könnyebbnek, kevésbé feltűnőnek kell lennie a parfümnek. Nappal a könnyebb illatok az ideálisak. Meleg évszakokban az eredeti, friss, pezsgő, virágos jellegűek, télen a nehezebb illatok ajánlottak. Aranyszabály mégsincs: mindenkinek a saját ízlése, hangulata diktálja illatgardróbjának összeállítását. A tavasz nagy divatja lesz a gyümolcsös illatok: mangó, feketeribilzi, barack összetevők a trendiek.
Illat ki-kicsoda
Parfümtrükkök profiknak is
Mindenki szereti a finom illatokat, de nem mindenki van tisztában használatukkal. Te tudod, melyik a legtartósabb illat? És tudod, hova kell fújnod, hogy a legtartósabb legyen? Szerinted mit kell használnod nyáron?
Az alapanyagok
A legtöbb parfüm tiszta etilalkohol, amihez állati, növényi eredetű vagy szintetikus aromát és stabilizátorokat adnak. A parfümkészítő-ipar régebben állati eredetű anyagokat is használt, ezek leggyakrabban a szürke ámbrából, a cibetből, a pézsmából és hódzsírból tevődtek össze.
A felhasznált növényi illatanyagok származhatnak levelekből (menta), kéregből (fahéj), fatörzsből (szantálfa, cédrus), virágszirmokból (rózsa, jázmin), gyökerekből (írisz) és gyümölcshéjból (citrusfélék).
A szintetikus anyagokat speciális kémiai folyamatokkal állítják elő. Alapanyaguk legtöbbször a kátrány, az acetilén és a kőszén. Az ezekből nyert szintetikus anyagok keverési aránya adja meg az illatosító jellegzetes aromáját. Kulcsszerepe van az alkoholban feloldott illatanyagok koncentrációjának is.
Parfüm és kölni?
A parfüm általában 20-30, egy Parfum de Toilette 8-12, az Eau de Toilette 5-8, az Eau de Cologne 3-5 százalékos. Az illatosító szerek alkotóelemei az ún. illatesszenciák. A 96 százalékos alkoholban oldott kivonat alkotóelemei számának nincs felső határa, állhat 60-70, de akár százféle összetevőből is.
Töménységben az esszencia után a parfüm következik, az aromákat 90 százalékos alkoholban oldják. A parfüm is elég sokáig, akár egész napon át érezhető. A parfüm hígításából állítják elő az eau-t, vagyis a vizet. Az esszencia töménységét tekintve csökkenő sorrendben: az Eau de Parfum, az Eau de Toilette, az Eau de Cologne (vagyis a kölni) és a Splash Cologne következik.
A népszerű Eau de Toilette tehát már egy nagyobb arányú hígítás eredménye. Az Eau de Cologne a legkisebb olyan illatkoncentráció, amely még jellegzetes és hosszan tartó illatosítást biztosít.
Nyárra
Az Eau de Fraiche már a frissítő víz kategóriájába tartozik, ezért főként a nyári időszakokban használják. Ezt a citrusfélékből és virágokból nyert kivonatot 60-70 százalékos alkoholban oldják, és kisebb-nagyobb kiszerelésekben egyaránt kapható. Aromája eléggé illékony, ezért gyakrabban ajánlatos az újrapermetezés.
Az Eau de Fraiche-hez hasonló, alacsony koncentrációjú testharmatok is megjelentek a közelmúltban; ilyenek a Body Mist, az Eau de Tonique pour le Corp, amelyek testünk egész felületén alkalmazhatók.
Parfümtrükkök
Bármelyik fajtát is választod, érdemes odafigyelned a mennyiségre, s persze arra is, hogy a megfelelő helyekre fújd a parfümöt. Azt már mindenki tudja, hogy bőrünk a fülünk alatt, a csuklón valamint a könyék-és térdhajlatban a legvékonyabb és a legmelegebb. Utóbbiakra azonban csak akkor permetezz erős illatszert, ha szó szerinti illatfelhőben szeretnél úszni egész nap. Az illatok ráadásul nagyon csalókák, orrunk hamar megszokja őket, s egy idő után alig érzed, hogy egyáltalán fújtál magadra valamit. De ne gondold azt, hogy keveset használtál belőle! Hidd el, mások érezni fogják.
A másik alapszabály pedig az, hogy napra semmiképpen sem szabad parfümmel befújva menned, mert foltosodhat a bőröd. Nem is beszélve arról, hogy a legtöbb napozótej és -krém tartalmaz valamilyen illatanyagot, a kettőt pedig nem szerencsés elegyíteni.
Parfüm márkák
Mely parfümök a legnépszerűbbek? Keresd a nagyméretű betűket. Minél népszerűbb egy parfüm, annál nagyobb a betű mérete.
Az illatok könnyedén befolyásolhatják a hangulatunkat - de azt vajon mi befolyásolja, mely illatokat találjuk vonzónak, vagy éppen melyiktől vagyunk rosszul?
részletek>>
A növényi kenőcsök, balzsamok, parfümök használata egyidős az emberiséggel, kezdetektől fogva használták őket gyógyításra, vallási szertartások alkalmával és mindig is az asszonyi csábítás eszközei voltak.
részletek>>
A parfüm szó latinul pontos fordításban "szaglás általi"-t jelent. Az illatok hatása testre, lélekre, szellemre nem a 20. század felfedezése, már az ókorban is hasonló célt szolgált.
részletek>>
Már a kőkorszakbeli emberelődök is festették magukat - a neandervölgyi ősember például arcára színes festéket kent, testét pedig tetoválta - olvastuk egy kozmetikum-történeti tanulmányban.
részletek>>
Minden magára valamit is adó átlagember találkozott az életben már legalább egy HUGO vagy BOSS termékkel. A legtöbben- köztük én is sokáig azt hittük, ez egy márka. Pedig csak volt. Nézzük csak a Családot! részletek>>
"Egy illat inkább átöleljen minket, mint ellepjen. A harmat és a növényekre hulló eső, a víz tisztasága és frissessége érvényesüljön." - Issey Miyake részletek>>
A Lacoste híres krokodil-logóját René Lacoste teniszcsillag álmodta meg1933-ban, és szinte berobbant a világ leghíresebb divatszimbólumai közé... részletek>>
"Akár termékről vagy reklámról, emberről vagy filozófiáról, gombokról vagy épületekről beszélünk, azt szeretnénk, ha a kreatív életerőt minden tettünkben és termékünkben meg tudnánk Önöknek mutatni" - vallják a Mexx-trend alkotói. részletek>>
"Az Ultraviolet a nőiesség új kifejezésének jele. Üvege technikai szempontból igen fontos tárgy, mivel funkciója meghatározza alakját. Egy új parfümgesztust alkottunk" - állítja Rabanne, aki szerint egy nő azért visel parfümöt, hogy felfedje személyiségét. részletek>>
Igazi könyvritkaság - érdekes történetekkel fűszerezve mutatja be a legnevesebb parfümmárkákat, mindezt reprezentatív fotókkal illusztrálva. részletek>>